Dla młodych talentów!
Według nas celem nauki powinno być przede wszystkim kształtowanie samodzielności i kreatywnego myślenia. Dlatego stworzyliśmy mentoring, bazując na koncepcji amerykańskiego badacza D. Kolba, która stanowi alternatywę do szkolnego systemu edukacji. D. Kolb przedstawia proces uczenia się nie tylko jako bierne przyswajanie nowych teorii, odkrytych przez kogoś w przeszłości, ale jako proces twórczy, w którym uczeń za pomocą serii eksperymentów samodzielnie dochodzi do rozwiązania.
Nasza metoda
1
Zdefiniowanie problemu
Mentor przedstawia uczniowi genezę problemu. Dzięki temu uczeń rozumie jego istotność i czuje większą potrzebę, aby go rozwiązać.
2
Wspólne dyskusje i dzielenie się pomysłami
Uczeń dokonuje serii eksperymentów starając się dojść do rozwiązania problemu. Rolą mentora w tej części procesu jest wskazywanie słabych punktów danego rozwiązania lub błędnego wnioskowania, co z kolei prowadzi do kolejnych eksperymentów ucznia.
3
Uczniowie odkrywają nową wiedzę, a nie gotowe schematy
Dzięki naszej metodzie uczeń nauczy się jak dochodzić do rozwiązania, a nie tylko co stanowi jego produkt końcowy. Będzie też w stanie ocenić rozwiązanie i przeanalizować wady i zalety danej metody, co jest istotnym elementem tworzenia innowacyjnych rozwiązań.
Darmowy e-book
Przedstawiliśmy Ci tylko ogólny zarys naszej metody. Jeśli Cię zaciekawiliśmy zapraszamy do naszego newslettera gdzie dowiesz się o niej więcej!